رئیس موسسه آموزش و ترویج كشاورزی كشور:

۱۴۰۰ محقق كشاورزی در طرح یاوران تولید مشاركت دارند

۱۴۰۰ محقق كشاورزی در طرح یاوران تولید مشاركت دارند

به گزارش آبیاری ایرنا- رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: حالا ۱۴۰۰ مرکز جهاد کشاورزی در کشور وجود دارد که برای هر کدام از این مراکز یک محقق بعنوان معین تعیین شده و این افراد با حضور در عرصه ها در چارچوب طرح یاوران تولید به کشاورزان کمک می کنند.


به گزارش آبیاری به نقل از ایرنا، علی اکبر مویدی روز سه شنبه در نشست انتقال یافته های بخش کشاورزی استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اضافه کرد: همینطور بیشتر از ۲ هزار هیات علمی در مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی سراسر کشور حضور دارند که انتقال یافته های محققان به بخش اجرا می تواند نقشی مهم در جهش تولید در بخش کشاورزی داشته باشد.
معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهارداشت: با اینکه نظام مدیریت ترویج در چند سال قبل اجرایی شد اما با برنامه ریزی در بخش آموزش و ترویج کارهای مهم و موثری پارسال انجام گرفت که همچنان امسال ادامه دارد.
مویدی افزود: همچون این برنامه ها طرح یاوران تولید با هدف انتقال دانش محققان به عرصه های کشاورزی بود که به این وسیله محققان یافته های تحقیقاتی خویش را دراختیار بخش اجرا می گذارند.
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید براینکه دانش و یافته های جدید باید به کمک اجرا و کشاورز بیایند و لازمه آن حضور محققان در عرصه ها است، اضافه کرد: نوآوری، افزایش تولید، پایداری در محیط زیست و کاهش فقر در فعالیتهای دانش بنیان مدنظر است که سازمان تحقیقات کشاورزی باید در این حوزه ورود کند.
وی افزود: همینطور با راه اندازی رسمی شبکه آموزش کشاورزی روزانه ۱۰۰ کارگاه آموزشی به صورت زنده برگزار و محققان به این وسیله می توانند همه داشته های علمی خویش را با کارشناسان، کشاورزان و بهره برداران در بین بگذارند.
مویدی خاطرنشان کرد: پارسال که شبکه آموزش کشاورزان به صورت آزمایشی راه اندازی شده بود روزانه پنج هزار مخاطب داشت و انتظار داریم این شمار افزایش یابد.
وی راه اندازی استودیو و فضای رسانه ای مخصوص کشاورزی با عنوان استودیو کشاورز را همچون دیگر اقدام های مهم در جهت تقویت بخش کشاورزی عنوان نمود.
مویدی افزود: در زمان حاضر بیشتر استان ها با جذب اعتبار مناسب از سازمان برنامه و بودجه به استودیو کشاورز مجهز شده اند و انتظار می رود امسال استان هایی که هنوز موفق نشده اند هم این استدیو را راه اندازی کنند.
وی خاطرنشان کرد: نبود هنرستان کشاورزی همچون دیگر نقیصه ها برای تربیت کشاورزان باسواد به شمار می رفت که با تلاش و برنامه ریزی انجام شده سال قبل ۱۴ هنرستان و سال جاری هم ۱۶ هنرستان دیگر راه اندازی می شود و تلاش خواهد شد تا آخر سال جاری این شمار به ۴۰ واحد افزایش یابد.
مویدی اظهار داشت: اعتبارات ملی برای ترویج در گذشته قطع شده بود که با رایزنی انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی این ردیف اعتباری بار دیگر احیا و از سال قبل اعتباراتی برای انجام کارهای آموزشی و ترویجی اختصاص یافت.




منبع:

1400/01/18
12:18:18
5.0 / 5
1060
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد