آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد و ریحانه

آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد و ریحانه

به گزارش آبیاری با وجود گذشت حدود یک ماه از صدور نظریه کارشناسی درباره پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که به فوت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی انجامید، یکی از وکلای اولیای دم ضمن انتقاد از عدم ابلاغ نظریه به آنان اظهار داشت: بر طبق این نظریه، راننده مقصر صد در صدی اعلام شده این در حالیست که مستنداتی در زمینه قصور مسئولان از آغاز امر وجود داشته و دارد.



پرتو برهانپور در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: در تیرماه به وکالت از اولیای دم هر دو خبرنگار عزیز، شکواییه و وکالت نامه را در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ تهران - که ویژه نیابت قضایی است - ثبت کردیم اما به تازگی متوجه شدیم که در یک نظر کارشناسی به تاریخ ۵ شهریورماه بر مبنای تصمیم یک هیات سه نفره از «کارشناسان وزارت دادگستری در زمینه تصادفات و امور وسایل نقلیه موتوری زمینی» راننده مقصر صدرصد حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام شده است.

وی تصریح کرد: این نظر کارشناسی که در فضای مجازی انتشار یافته است، نه به ما و نه به اولیای دم متاسفانه ابلاغ نشده است. ما برای نشان دادن حسن نیت خود و درخواست پیمودن روند قانونی، باردیگر در ۱۳ شهریورماه لایحه ای را مستقیما به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نقده ارسال و تاکید کردیم ما وکلای رسمی این پرونده هستیم و باید نظر کارشناسی را به ما ابلاغ کنند تا بتوانیم نسبت به آن اعتراض نماییم اما تابحال نظریه به ما ابلاغ نشده است. واقعا نمی دانیم علت این کار چیست؟

وکیل اولیای دم خاطرنشان کرد: از طرفین پرونده برای صدور هر نظریه کارشناسی باید دعوت شود اما این نظریه بدون دعوت از وکلای اولیای دم و وکیل خبرنگاران و خود خبرنگاران مجروح و استماع اظهارات همگی ما اعلام شده و عدم دعوت از وکلا و خبرنگاران مجروح شده تخلف هیات کارشناسی هم به حساب می آید.

وی ضمن اشاره به برخی از مستندات قصور برخی دستگاه ها که منجر به واژگونی اتوبوس خبرنگاران شد، اظهار داشت: از اول راننده اعلام نمود و ما هم می دانیم که اتوبوس به شرکت پیمانکار ایاب و ذهاب کارخانه سیمان ارومیه تعلق داشت، فاقد صورت وضعیت بود و زیر نظر هیچ شرکت مسافربری قرار نداشت و تردد آن غیر مجاز بود.

برهانپور در انتها اظهارکرد: طبق مقررات هر گونه جابجایی مسافر مستلزم رعایت قوانین حمل و نقل جاده ای است. جاده محل تردد اتوبوس خبرنگاران از نوع درجه ۲ روستایی بوده است. بر مبنای گفته های خبرنگاران در خصوص وجود پیچ ها و شیب های تند در جاده درجه ۲ روستایی نباید از چنین اتوبوسی استفاده می شد ضمن این که پیش از این اعلام نموده ایم که بر مبنای پیامک های موجود و بلیت های تهیه شده، این تور مطبوعاتی از جانب ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شده است ازاین رو صرفاً راننده نمی تواند مقصر باشد. سوال اصل اینجاست که چرا همه این مستندات کنار گذاشته شده است و راننده را مقصر صد در صد اعلام نموده اند. کارشناسان چطور توانسته اند نقش برگزار کنندگان این تور مطبوعاتی در زمینه انتخاب اتوبوس و جاده را نادیده بگیرند؟!




منبع:

1400/06/30
18:25:38
5.0 / 5
211
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد