حدود ۴۰ درصد از شالیزار های رضوانشهر گرفتار ورس و خوابیدگی شده است

حدود ۴۰ درصد از شالیزار های رضوانشهر گرفتار ورس و خوابیدگی شده است

به گزارش آبیاری ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر اظهار داشت: بر اثر تغییرات جوی و بارندگی های اخیر، حدود 40 درصد از شالیزار های این شهرستان گرفتار ورس و خوابیدگی شده است.


مهندس فرامرز آصفی در گفتگو با خبرنگار ایرنا و با بیان خسارت اراضی شالیکاری رضوانشهر و پره سر اضافه کرد: از مجموع ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیکاری در این شهرستان حدود یکهزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت ارقام پرمحصول و مابقی به کشت ارقام بومی از قبیل هاشمی، طارم، دم سیاه، حسنی و غیره اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و بارندگی های ناشی از آن اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از شالیزار های این شهرستان گرفتار ورس شده است و پیش بینی می شود به طور متوسط ۲۰ درصد افت عملکرد در سطح خسارت دیده داشته باشیم که ارزش مالی آن معادل ۴۵۰ میلیاردریال است.
مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر همین طور درباب میزان سطوح بیمه شده اراضی کشاورزی اظهار داشت: کل سطوح بیمه شده شالیکاری این شهرستان در سال زراعی جاری معادل سه هزار و ۲۵ هکتار است و این که این میزان از سطوح خسارت دیده چه مقدار پوشش بیمه ای دارد نیاز به بررسی و جمع بندی تمام تقاضاهای واصله بوسیله شرکت بیمه گذاری دارد.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تعداد بهره بردار و برنجکار در این شهرستان بیش از ۱۲ هزار خانوار است که سالانه حدود ۴۵ هزار تن انوا شلتوک برنج از شالیزارهای این مناطق برداشت می شود.



منبع:

1400/05/16
12:29:52
5.0 / 5
958
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد