مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور اعلام كرد:

توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در ۳ هزار فروشگاه شهر تهران

توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در ۳ هزار فروشگاه شهر تهران

به گزارش آبیاری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعلان اینکه این شرکت تخم مرغ و مرغ منجمد برای عرضه در سامانه هوشمند توزیع را تامین می کند، اظهار داشت: در تهران بیش از سه هزار فروشگاه بطور مستقیم تخم مرغ دریافت می کنند.


به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محسن مردی» در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه قرارگاه امنیت غذایی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه با اهمیت ترین وظیفه این شرکت حفظ ذخایر راهبردی کشور است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور وظیفه تامین مرغ و تخم مرغ را برعهده دارد، هم اکنون ذخایر راهبردی مرغ و تخم مرغ در وضعیت مطلوبی قرار دارد و علاوه بر آن ذخیره جدیدی برای ما تعریف شده که بتوانیم نیاز بخش توزیع هوشمند مرغ و تخم مرغ کشور را انجام دهیم که دراین زمینه مشکلی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: وظیفه ما تامین و ذخیره سازی مرغ منجمد با قیمت مصوب است که بطور روزانه در اختیار سامانه هوشمند قرار می دهیم، وظیفه دیگر ما حفظ ذخایر راهبردی کشور در زمینه جو، کنجاله سویا، ذرت، گوشت قرمز و گوشت مرغ است. البته تخم مرغ هم به این اقلام اضافه شده است.
مردی اشاره کرد: روزانه حدود ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سطح کشور توزیع می شود و این طرح یکی از با اهمیت ترین پروژه های وزارت جهاد کشاورزی است و استقبال خوبی هم از آن خواهد شد.
وی با اعلان اینکه با اهمیت ترین بخش این طرح آنست که بتوانیم کالاها را با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانیم، اشاره کرد: با این طرح هوشمند، واسطه هایی که می توانند در قیمت اختلال ایجاد کنند، حذف خواهند شد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ارتباط با وضعیت نهاده های دامی در کشور اشاره کرد: ما وظیفه داریم با تامین ذخایر نهاده های دامی، در صورتیکه کشور با کمبود مواجه گردید با تزریق آن به بازار مشکل را برطرف نماییم، بدین سبب وظیفه تامین نهاده دامی برعهده ما نیست اما به سبب ادامه مشکل تامین نهاده، شرکت ذخایر راهبردی را در اختیار بخش تولید قرار داده و به سرعت با نهاده جدید جایگزین کرده است.
ذخایر نهاده های دامی در انبارها تکمیل است
وی اضافه کرد: هم اکنون ذخایر راهبردی نهاده دامی بطور کامل در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.
مردی با اعلان اینکه با دستور وزیر جهاد کشاورزی محدودیت توزیع اقلام اساسی برداشته شده است، اشاره کرد: در همین راستا، ما محدودیتی برای توزیع حتی برای خرده فروشی ها نگذاشته ایم و اجناس به اندازه کافی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به این که قیمت برای شبکه های توزیع ارزان تر است و قیمت اعلامی مصوب برای مصرف کننده لحاظ می شود، افزود: مرغ ۱۸ هزار تومان و تخم مرغ با قیمت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای شبکه های توزیع در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در تهران بیش از سه هزار فروشگاه بطور مستقیم تخم مرغ دریافت می کنند و بیش از یک هزار واحد مرغ دریافتی را به فروشگاه ها می رسانند.
مردی با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ به آرامش رسیده است، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام به تدریج از بازار تخم مرغ خارج خواهد شد و مرغ هم تا اواخر آذر تولید بهتری خواهد داشت و این شرکت می تواند توزیع ذخایر به بازار را کم کند تا به تولیدکننده لطمه وارد نشود.
وی در ارتباط با ذبح دام های آبستن عنوان کرد: اولویت وزارت جهاد کشاورزی حفظ دام مولد است بدین سبب نهاده دامی را در اختیار عشایر و واحدهای تولیدی روستایی قرار داده ایم اما اگر بهر دلیلی نتوانند دام خودرا نگهداری کنند، دام مازاد را حذف می نماییم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر این که طبق پروتکلهای وزارت جهاد کشاورزی، حذف دام مولد ممنوعست و پیگرد قانونی دارد، افزود: ذبح دام مولد در یکی از کشتارگاه های کشور خلاف مقررات بوده و درحال پیگیری این مساله هستیم.
به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا، طبق مصوبه قرارگاه امنیت غذایی قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد ۳۱ هزارتومان و هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی ۴۳ هزار تومان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.


منبع:

1400/09/11
14:22:22
5.0 / 5
1026
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد