معاون وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد :

دولت برای کشاورزی مازندران بسته 2 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد کرد

دولت برای کشاورزی مازندران بسته 2 هزار میلیارد تومانی پیشنهاد کرد

به گزارش آبیاری معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد حدود ۲ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی مازاد بر مصوبات بودجه ای که در مجلس تصویب می شود، به کشاورزی مازندران اختصاص دهد.


به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اکبر متکان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۵۹ پروژه حوزه کشاورزی مازندران که بصورت متمرکز در آمل انجام شد، اضافه کرد: سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیر دولتی شدن توسعه اقتصاد کشاورزی است که این برنامه را بطور جد دنبال می نماییم.
وی نقش دولت را برای توسعه کشاورزی حمایتی توصیف کرد و افزود: به همین دلیل اغلب پروزه های افتتاحی امروز در مازندران مربوط به بخش خصوصی است که در استانهای دیگر نیز به چنین شکل خواهد بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دولت برای توسعه کشاورزی استان مازندران پروزه های بزرگی را در نظر دارد که در این میان ساماندهی اراضی در زمینه زهکشی در اولویت است.
وی هدف از اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی مازندران را ایجاد بستر برای کشت دوم و سوم سالانه در این اراضی اعلام نمود.
متکان توضیح داد: هم اکنون قرارداد زهکشی اراضی کشاورزی مازندران با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و نیروهای مسلح بسته و مقرر شده است از سال آینده وارد فاز اجرائی شود.
وی اضافه کرد: در اولین مرحله نیز این پروژه در اراضی مرکزی، دلتای رودخانه هراز و شرق مازندران در وسعت ۱۵۰ هزار هکتار اجرا می گردد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی پروژه ساماندهی اراضی شیب دار و همین طور آبیاری نوین را نیز از دیگر برنامه های دولت برای توسعه کشاورزی مازندران عنوان نمود و اظهار داشت: درحال تنظیم سند آن برای دریافت مصوبه در مسافرت استانی رئیس جمهوری به مازندران در آینده نزدیک هستیم.
۵۹ پروژه کشاورزی استان مازندران با اعتباری بیش از ۲۵۲ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان امروز با حضور معاون وزیر کشاورزی، استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی بصورت همزمان در آمل راه اندازی شد.
طبق اعلام مسئولان جهاد کشاورزی مازندران، از مجموع سرمایه گذاری برای طرح های کشاورزی دهه فجر مازندران حدود ۴۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات، ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی، پنج میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۸۹ میلیارد تومان آورده شخصی کشاورزان بوده است.



منبع:

1400/11/21
15:19:13
5.0 / 5
749
تگها: آب , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد