وزیر جهاد كشاورری:

دغدغه صادرات سیب درختی رفع شده است

دغدغه صادرات سیب درختی رفع شده است

به گزارش آبیاری وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دغدغه صادرات سیب درختی آذربایجان غربی رفع شده است و با صحبت هایی که با کشورهای هدف انجام شده، مسیر صادرات هموار شده که این روند همچنان استمرار دارد.


سید جواد ساداتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه اضافه کرد: از ۸۰۰ هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار تن باقی مانده است که ۱۵۰ هزار تن ممتاز صادراتی است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان و متولیان امر برای بازارهای جدید خارجی درحال مذاکره هستند، اظهار نمود: برای خرید میوه شب عید هم در تلاش هستیم و برنامه ریزی مطلوبی شده و با برنامه ریزی های انجام شده درصدد توزیع هوشمند بخش بزرگی از میوه شب عید هستیم.
وی افزود: سیب و مرکباتی که برای شب عید خریداری شده با کیفیت بوده و طبق ضوابط و شرایط خریداری شده است و دغدغه ای در این حوزه وجود ندارد چون که برتک تک مولفه های آن ستاد تنظیم بازار نظارت دارد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خرید تضمینی سیب صنعتی در استان با موفقیت به میزان ۴۲ هزار تن خریداری شد و قیمت بازار را تعدیل کرد، افزود: مبلغ و بهای آن کامل به میزان ۶۴۰ هزار تن هم پرداخت گردید.
ساداتی نژاد افزود: تولید قراردادی از سال آینده در زمینه سیب درختی توسط سازمان تعاون روستایی اجرا می شود و در باره سیب ممتاز و باکیفیت هم تصمیماتی دریافت خواهد شد.
وی ضمن اشاره به این که با کمک استانداری راه اندازی پایانه صادراتی پیگیری می شود، اظهار داشت: در زمینه برندسازی و صادرات عسل هم مقرر شد تا کارهایی صورت گیرد و برای توسعه و ایجاد صنایع سورتینگ و بسته بندی هم مقرر شد تا تسهیلات لازم تامین گردد.
وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی بخصوص سیب درختی به این استان سفر کرده است.
بازدید از چند واحد تولیدی شامل واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش، کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی بخش کشاورزی در شهرستان ارومیه، شرکت در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت سیب درختی، از برنامه های سفر یکروزه وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان خواهد بود.
آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که ۸۰۰ هزار هکتار آن سالانه زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار می گیرد.
سیب درختی با تولید ۱.۲ میلیون تن عمده ترین محصول باغی و چغندر قند با تولید سالانه بین یک تا ۱.۸ میلیون تن مهم ترین محصول زراعی این منطقه است.


منبع:

1400/11/27
22:25:44
5.0 / 5
723
تگها: باغ , درخت , سفر , شركت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد