معاون وزیر جهادكشاورزی:

میانگین سنی بهره برداران بخش کشاورزی بالاست

میانگین سنی بهره برداران بخش کشاورزی بالاست

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار داشت: میانگین سنی بهره برداران بخش کشاورزی در روستاهای کشور بالاست و این مساله مهمی برای آینده تولید در این بخش به حساب می آید.


به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجتبی خیام نکویی روز دوشنبه در آیین رونمایی از کانون جوانان روستایی در استان اردبیل در روستای ویلکیج نمین که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار نمود: ایجاد کانون های جوانان روستایی می تواند رونق تولید در روستاها را بهبود داده و جوانان روستایی را بیشتر از پیش به علوم و فنون روز دنیا مجهز کند.
وی اضافه کرد: جوانان هم با آشنایی با دستاوردهای علمی و بروز خواهند توانست با حداقل امکانات حداکثر محصول در واحد سطح را تولید کنند و به بهترین نحو ممکن از آب و خاک که استفاده کنند.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: با هدف توسعه کانون جوانان روستایی در اولین فاز تعداد ۶۴ کانون به تعداد هر استان دو کانون راه اندازی خواهد شد و در آینده این کانون ها گسترش خواهد یافت.
نکویی هدف از تشکیل کانون های جوانان روستایی و عشایری را جوان سازی در بخش کشاورزی دانست.
علی اکبر مویدی، معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی هم در این آئین اظهار داشت: باید شرایطی را مهیا نماییم که جوانان علاقمند به بخش کشاورزی به این کانون ها ورود پیدا کنند.
وی افزود: با راه اندازی کانون های روستایی و عشایری در طرح کشاورزان آینده زمینه ایجاد انگیزه و ارتقای اطلاعات دانشی جوانان مهیا می شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این مراسم اظهار داشت: توجه به نیازهای قشر جوان روستایی و هدایت آنها در افزایش توانایی ها و مهارت های فنی و اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است.
علیرضا خواجوی افزود: سرمایه گذاری بر کانون های جوانان بعنوان مراکز تلفیق علم و عمل می تواند آنها را دلگرم به ماندن در روستا و نقش آفرینی در حوزه تولید و امنیت غذایی کند.
وی اضافه کرد: برای نیل به این اهداف اعضای کانون جوانان روستایی بیمه شده و تسهیلات بلندمدت کم بهره جهت شکوفایی جوانان و پیشرفت کشاورزی به آنها اعطا خواهد شد.

1401/01/16
10:08:33
5.0 / 5
483
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد