مدیرعامل اتحادیه تولیدكنندگان دام سبك در گفت وگو با آبیاری:

حذف ارز ترجیحی تأثیر چندانی روی قیمت دام زنده و گوشت قرمز ندارد

حذف ارز ترجیحی تأثیر چندانی روی قیمت دام زنده و گوشت قرمز ندارد

به گزارش آبیاری مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک کشور با اشاره به اینکه قیمت دام زنده و گوشت قرمز شامل قیمت گذاری دولتی نمی گردد، اظهار داشت: حذف ارز ترجیحی تأثیر چندانی روی قیمت دام زنده و گوشت قرمز ندارد.


«افشین صدر دادرس» روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه ای، اضافه کرد: دام زنده و گوشت قرمز تابع نظام قیمت گذاری نیست، چونکه از سال ۹۴ و ۹۵ قیمت گذاری دولتی دام زنده و گوشت قرمز برداشته شده و این محصولات تابع عرضه و تقاضاست.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک کشور عنوان کرد: ازاین رو چون گوشت قرمز تابع نظام قیمت گذاری دولتی نیست، اصلاح نرخ ارز تأثیر چندانی بر بازار این محصول ندارد، اما این مورد ارتباطی به محاسبه نرخ تورم هر ساله برای بخش تولید نمی گردد.
وی افزود: هر ساله با عنایت به نرخ تورم هزینه های تمام شده تولید افزایش می یابد که باید به صورت کارشناسی محاسبه شود.
صدر دادرس اظهار داشت: البته قیمت برخی اقلام همچون جو، کاه، یونجه، سبوس به دنبال اصلاح نرخ ارز تغییر می یابد که با عنایت به نرخ تورم تأثیر اندکی روی بازار این محصول هم خواهد داشت؛ این در شرایطی است که دولت اعلام نمود که نهاده های دامی اردیبهشت و خردادماه سال جاری با ارز ترجیحی ارائه می شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک کشور بیان نمود: اما فعلا تا اعلام حذف ارز ترجیحی به صورت رسمی افزایش قیمتی در این محصولات نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: حالا قیمت هر کیلوگرم جو در بازار حدود ۹ هزار تومان است که طبق برآوردها در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با دلار نیمایی (۲۴ هزار تومانی) قیمت این محصول ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان در بنادر می رسد که با کرایه ۵۰۰ تومانی نرخ این محصول حداقل ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان برای تولیدکننده تمام می شود.
صدر دادرس اظهار داشت: این در شرایطی است که با عنایت به نرخ تورم هر ساله شاهد افزایش هزینه کارگری، دارو و واکسن برای بخش دام زنده هستیم.


منبع:

1401/02/22
11:36:20
5.0 / 5
579
تگها: محصولات
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد