رگبار باران و کاهش دما در ۱۳ استان

رگبار باران و کاهش دما در ۱۳ استان

به گزارش آبیاری، سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و کاهش محسوس دما در ۱۳ استان وافزایش ارتفاع موج تا ۳.۵ متر در دریای خزر اخطار داد.



به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش دید بر اثر بارندگی و پدیده مه و در مناطق مستعد با رعدوبرق جمعه (۲۹ مهرماه) در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، شمال زنجان، شنبه (۳۰ مهرماه) در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات در استانهای البرز و تهران ویک شنبه (اول آبان ماه) در استانهای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان های البرز، زنجان، تهران و سمنان پیشبینی می شود.

در این شرایط جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال رانش و ریزش کوه، صدمه به سازه های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست ازاین رو سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل ها، اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها و تسریع در کاشت محصولات پاییزه سفارش می کند.

سازمان هواشناسی با صدور اخطار نارنجی رنگ دیگری نسبت به افزایش ارتفاع موج در ساحل میانگین بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل ۲.۵ تا ۳.۵ متر اخطار می دهد. این وضعیت جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ مهرماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استانهای گیلان و مازندران و یکشنبه (اول آبان ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استانهای گیلان، مازندران، گلستان پیشبینی می شود.

در این وضعیت جوی صدمه به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی و صدمه به شناورهای نیمه سنگین و مسافربری و خطر خسارت به تاسیسات دریایی سفارش و نسبت به محدودیت درفعالیت های دریایی ازجمله فعالیتهای تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی سفارش می شود.

به گزارش آبیاری به نقل از ایسنا در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاههای مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.




1401/07/29
14:15:15
5.0 / 5
677
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد