تغذیه لاکچری دام و طیور و پرتی در واحدهای مرغداری

تغذیه لاکچری دام و طیور و پرتی در واحدهای مرغداری

به گزارش آبیاری، معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: تغذیه در واحدهای مرغداری با پرتی زیادی همراه می باشد و از خوراک لاکچری مانند کنجاله سویا استفاده می شود.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، هشتمین همایش بین المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ۲۴ تا ۲۶ آبان در بوستان گفتگو برقرار است. محمد ابراهیم حسن نژاد، معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این همایش اظهار داشت: با عنایت به شرایط خشکسالی کشور پرداختن به مقوله خوراک دام دارای تنگناهایی بوده و بهره گیری از دانش و فعالیتهای علمی در تغذیه بسیار راهگشا بوده و سبب رفع محدودیت های موجود می شود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات روزمره، ما را از چالش های کلان صنعت غافل کرده است، اضافه کرد: شایعات در ارتباط با کاهش جوجه ریزی و مشکلات بازار گوشت مرغ در آینده صحت نداشته و متناسب با نیاز بازار گوشت مرغ تأمین است. کوشش برای تأمین کالاهای اساسی همچون گوشت مرغ و تخم مرغ در حال انجام می باشد و این مسئله باید از آغاز زنجیره پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: نخست باید مرغ مادر تخم گذاشته باشد تا جوجه مادر تولید شود. گله های مرغ مادر کشور ناقص بوده و در حوزه اجداد هم همین مشکل وجود دارد. اما جوجه ریزی بین ۱۲۷ تا ۱۳۰ میلیون قطعه انجام شده و مشکلی در تأمین بازار گوشت سفید وجود ندارد.
معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تحولات جهانی در حوزه تغذیه اظهار داشت: سطح تغذیه از مسئله دام خارج شده و بسیار تخصصی عمل می شود و هم اکنون مسئله تغذیه سلول مطرح است.
حسن نژاد اظهار نمود: تغذیه در واحدهای مرغداری با پرتی زیادی همراه می باشد و از خوراک لاکچری مانند کنجاله سویا استفاده می شود. آیا با عنایت به وضعیت کشور و آینده جهان باید این حجم کنجاله سویا وارد شود که سالانه هم حجم آن درحال افزایش است؛ به صورتی که برخی دام پروران برای پرورش بره هم از کنجاله سویا استفاده می نمایند.
وی افزود: تأمین پروتئین مورد نیاز دام و طیور فقط از راه این ۳ خوراک نبوده و مواد متنوعی در حوزه تغذیه دام و طیور وجود دارد.


منبع:

1402/08/24
15:30:12
5.0 / 5
329
تگها: آب , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد