مسوولان قول دادند:

تب بازار گوجه فرنگی ۱۰ روز دیگر می خوابد

تب بازار گوجه فرنگی ۱۰ روز دیگر می خوابد

آبیاری: به گزارش آبیاری، ایسنا نوشت: بنابر اعلام مسئولان مربوطه قیمت گوجه فرنگی تا 10 روز آینده با عرضه زیاد در بازار شکسته خواهد شد و به قیمت های قبل باز می گردد.



چند هفته ای است که قیمت گوجه فرنگی بالا رفته و در مغازه ها به کیلویی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است. در میادین میوه و تره بار نیز با قیمت بیش از ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

افزایش قیمتی که برخی کارشناسان معتقدند ناشی از فصل سرما و بارندگی است و هر سال نیز اتفاق می افتد و چون امکان انبارکردن گوجه فرنگی وجود ندارد، قیمت آن گرفتار نوسان می شود.

مصطفی دارایی نژاد - رییس اتحادیه بارفروشان - در اظهارات اخیر خود اعلام نموده که هر سال در این برهه به سبب بارندگی، تگرگ و سرما برداشت از مزارع با کندی صورت می گیرد و این مشکل ۲۰ روز تا یک ماه طول کشیده و سپس مرتفع می شود.

وی همین طور اشاره کرد که گوجه های بوشهر رسیده و تا ۱۰ روز آینده قیمت گوجه به قیمت های قبل باز می گردد.

مدیرکل دفتر امور سبزی ها و گیاهان جالیزی وزارت جهادکشاورزی نیز مدتی پیش اعلام نمود که برای فصل پاییز میزان ۴۸۰۰ هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی در استانهای جنوبی هماهنگ شده و از این ۴۸۰۰ هکتار ۲۱۵ هزار تن محصول به بازار عرضه خواهد شد. برمبنای برآوردها ۱۳۵ هزار تن از این ۲۱۵ هزار تن فقط در ماه آذر به بازار عرضه می شود.

وی همین طور عنوان کرد: با بهبود شرایط جوی و امکان بارگیری محصول در چند روز آینده حجم زیادی گوجه فرنگی وارد بازار مصرفی خواهد شد.





۲۲۰



منبع:

1402/09/26
15:59:36
5.0 / 5
364
تگها: فروش , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد