این 3 استان از مرز اوج مصرف برق عبور کردند

این 3 استان از مرز اوج مصرف برق عبور کردند

آبیاری: به گزارش آبیاری، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: سه استان هرمزگان، کرمان و سمنان نقطه اوج مصرف برق سال قبل را پشت سر گذاشتند.


به گزارش خبرگزاری آبیاری، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به اینکه استانهای هرمزگان، کرمان و سمنان از پیک بار سال قبل خود عبور کردند خاطرنشان کرد: مصرف برق منطقه تهران شامل استانهای تهران، قم و البرز هم به نقطه اوج سال قبل نزدیک شده است.
وی شکستن رکورد تقاضای مصرف برق در این موقع از سال را نشان دهنده جهش مصرف برق به علت افزایش استفاده از وسایل سرمایشی ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: اوج تقاضای برق حالا به 68095 مگاوات رسیده است که نسبت به روز مشابه سال قبل ۸.۳۸ درصد افزایش نشان داده است.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در این شرایط مشترکان پرمصرف و فوق پرمصرف باید مراقب قبوض نجومی ناشی از مصرف بی محابای برق باشند، چون که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف در تابستان قبض های میلیونی دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه در حالیکه اغلب هموطنان با این پویش با انرژی همراهی کرده و علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق بعنوان یک سرمایه ملی؛ هزینه های خویش را کاهش داده و در عین حال از جوایز ارزشمند پیشبینی شده در این پویش بهره مند می شوند؛ تعداد کمی از مشترکان که کمتر از یک میلیون مشترک را می سازند بسیار پرمصرف بوده و حدوداً چندین برابر الگوی مصرف تعیین شده، از برق استفاده می نمایند.
وی بیان نمود: این گروه باید هوشیار باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف خود، اساسا در تابستان با قبض های میلیونی مواجه خواهند شد، چون که بر مبنای ماده ۶ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگو ممنوع بوده و تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.
۲۲۳۲۲۳



منبع:

1403/03/18
00:55:05
5.0 / 5
255
تگها: آب , شركت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد