اختصاصی آبیاری

سال گذشته بیشتر از ۷۰۰ هزار تن سیب به خارج از كشور صادر شد

سال گذشته بیشتر از ۷۰۰ هزار تن سیب به خارج از كشور صادر شد

ایرنا- مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مركزی ایران تولید سالانه سیب در كشور را سالانه بیش از چهار میلیون تن اعلام نمود و اظهار داشت: این محصول در سال های اخیر از صادرات خوبی برخوردار بوده به صورتی كه سال گذشته بیشتر از ۷۰۰ هزار تن در این حوزه صادرت به خارج كشور انجام شد.


محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی و سیب صنعتی در آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا بیان نمود: ۵۰ درصد صادرات سیب متعلق به استان آذربایجان غربی است.
وی صاحبان صنایع را بازیگران اصلی بخش سیب صنعتی عنوان نمود و تصریح کرد: مهمترین مبحث در بخش این محصول در آذربایجان غربی سیب صنعتی است که باید به آن پرداخته شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بخش عمده ای از سیب کشور در آذربایجان غربی اضافه کرد: صادرکننده های خوبی در این استان فعال می باشند و حدود ۳۰ درصد سیب کشور در این استان تولید می شود.
وی افزود: تولید سیب یک زنجیره است و لازم است تا اتحادیه های تولیدکنندگان استان صنایع کوچک را راه اندازی کرده و در عرصه رقابت از حق و حقوق خود دفاع کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره خرید حمایتی محصولات کشاورزی از جانب دولت هم اظهار داشت: دولت در صورت نیاز برای پیشگیری از متضررشدن کشاورزان در استان های مختلف کشور وارد خرید حمایتی محصولات کشاورزی می شود.
طهماسبی تصریح کرد: برآوردهای انجام شده مبین تولید ۶ میلون و ۳۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی در کشور است که از این میزان ۶۰۰ هزار تن آن گوجه فرنگی گلخانه ای بوده و هیچ مشکلی در این حوزه از نظر بازار صادرات و فروش وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه اغلب مشکلات این بخش مربوط به زمان اوج تولید گوجه فرنگی و عرضه آن به بازار مصرف است، اظهار داشت: در استان هایی مانند آذربایجان غربی و سایر استان های سردسیر که دارای اوج تولید در تابستان است تا زمانی که کارخانه ها و واحدهای فرآوری مبادرت به خرید منصفانه از کشاورزان کرده و بازار کشش مصرف تازه خوری داشته باشد، دولت ورود پیدا نمی کند.
وی اضافه کرد: در صورت کاهش قیمت برای پیشگیری از متضرر شدن کشاورزان، دولت با هدف تحریک بازار تقاضا وارد خرید حمایتی این مورد می شود.
معاون وزیر جهادکشاورزی برای گفت و گو با مسئولان استانی درباره خریدهای حمایتی سیب و گوجه فرنگی وارد استان شده است.



1399/06/14
14:53:40
5.0 / 5
1623
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد