اختصاصی آبیاری ؛

روزانه یك هزار تن مركبات مازندران به كشورهای همسایه صادر می شود

روزانه یك هزار تن مركبات مازندران به كشورهای همسایه صادر می شود

آبیاری: مدیر باغبانی جهاد كشاورزی مازندران اظهار داشت كه امسال تا حالا به طور متوسط روزانه یكهزار تن مركبات استان به خارج از كشور به ویژه كشورهای همسایه صادر گردیده است.


هادی ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: امسال باتوجه به قیمت ارز و به برداشت رسیدن زودتر مرکبات به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی، از مهر ماه تا حالا روزانه ۵۰ کانتینر ۲۰ تنی مرکبات از استان صادر می شود که ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل است.
وی میزان صادرات مرکبات در سال قبل را روزانه ۴۰ کانتینر ۲۰ تنی اعلام نمود و اضافه کرد: در مجموع پارینه ۱۵۰ هزار تن مرکبات در بازه زمانی آبان ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ از مازندران صادر شد.
ایزدی مهم ترین مقصد صادرات مرکبات مازندران را کشورهای روسیه و عراق معرفی نمود و اظهار داشت که این محصولات باغی مازندران به دیگر کشورهای همسایه هم صادر می شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران صادرات بیش از ۲۴۰ هزار تنی مرکبات را برای سال جاری پیش بینی نمود و افزود که در صورت محقق شدن این آمار، شاهد افزاش ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل خواهیم بود.
وی گردش مالی صادرات این میزان مرکبات را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.
ایزدی بیشترین مرکبات صادراتی مازندران را پرتقال تامسون و نارنگی انشو معرفی نمود.
افزایش ۱۰ درصدی تولید
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران همین طور افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید مرکبات را برای سال جاری در استان پیش بینی نمود و اظهار داشت: پیش بینی ما تولید بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول مرکبات است چون شاهد شرایط خوب گل دهی درختان مرکبات به خاطر شرایط خوب آب و هوایی امسال بودیم.
وی همین طور از ارتقای و بهبود سردخانه ها و سورتینگ های استان در یک سال قبل آگاهی داد و اضافه کرد: با این اقدامات فنی و به کارگیری دستگاه های پیشرفته بسته بندی مرکبات، امسال شاهد کاهش ضایعات مرکبات به کمتر از یک درصد خواهیم بود و باغداران نیز از ذخیره سازی میوه برای عرضه در شب عید استقبال بیشتری خواهند داشت.
ایزدی اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۰ واحد سورتینگ با ۲۵۰ هزار تن ظرفیت، ۱۱۹ سردخانه دارای مجوز با ۴۷۳ هزار تن ظرفیت، ۱۴۸ واحد خدمات انبارداری با ۳۸۱ هزار تن ظرفیت نگهداری میوه در مازندران فعال است.
وی به بهره برداری از پایانه صادراتی روماک گستر جویبار بعنوان یکی از مدرنترین پایانه های صادراتی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: این پایانه با برخوردای از ظرفیت یکصد هزار تنی ذخیره مرکبات علاوه بر کاهش ضایعات مرکبات نقش به سزایی در بهبود صادرات آن خواهد داشت.
مازندران با دارا بودن ۱/۵ درصد از اراضی کشور و ۲/۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند.




منبع:

1399/09/01
16:33:47
5.0 / 5
1337
تگها: آب , باغ , خدمات , درخت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد