مرغ و تخم مرغ در استان سمنان طبق روال گذشته بدون مشكل تولید می شود

مرغ و تخم مرغ در استان سمنان طبق روال گذشته بدون مشكل تولید می شود

ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ، علیرغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، در این استان طبق روال گذشته بدون مسئله در حال تولید است.


به گزارش آبیاری به نقل از ایرنا، مصطفی شاه حسینی روز چهارشنبه به رسانه ها اضافه کرد: با اینکه شیوع کرونا صدمه زیادی به بخش های مختلف در کشور وارد کرد و علیرغم مشکلات موجود در استان، جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و همینطور تولید تخم مرغ در واحد های مرغ تخم گذار در حال انجام می باشد.
وی بیان نمود: در تولید گوشت قرمز هم در استان سمنان هم مشکلی وجود ندارد و طبق روال قبل نیاز استان ساخته شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه در استان تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز مازاد بر نیاز است اضافه کرد: گوشت مازاد بر احتیاج به سایر استان ها ارسال می شود.
تامین نهاده مشکل اصلی در بخش دام و طیور سمنان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: تنها مشکلی که بهره برداران بخش دام و طیور با آن مواجهند تأمین نهاده با نرخ مصوب و همینطور موجود بودن نهاده در بازار آزاد و با نرخ بالا است.
شاه حسینی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات تأمین نهاده های مورد نیاز بخش دام و طیور اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل مبادرت به راه اندازی سامانه بازارگاه کرد.
وی اضافه کرد: هدف از تاسیس سامانه بازارگاه حذف واسطه و دلال ها است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در سامانه بازارگاه مشخصات دامداران ثبت شده و از این طریق نهاده مستقیم به دامداری و به دست خود بهره بردار می رسد و واسطه ها حذف می شود.
در استان سمنان بیشتر از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت پرورش ۱۳ میلیون قطعه پرنده وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این عرصه اشتغال دارند و ۲ تا سه درصد تولید کشور از استان سمنان تأمین می شود.


1399/09/19
14:29:52
5.0 / 5
1162
تگها: كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد