وزیر جهادكشاورزی:

تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است

تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است

به گزارش آبیاری وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت کم نظیر برنامه ملی ارتقا امنیت و سلامت گوشت مرغ در کشور، اظهار داشت: تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است.


به گزارش روز چهارشنبه ستاد اطلاع رسانی برنامه‌ی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ کشور، «کاظم خاوازی » در برگزاری هفتمین جلسه ملی «ارتقاء امنیت و سلامت گوشت مرغ» کشور، اضافه کرد: این اقدام حاصل حرکت خالصانه و جهادی دست اندرکاران و همدلی ملی حول این مساله است و از تمامی نهادها و افراد مشارکت کننده قدردانی کرد.
این برنامه ملی با هدف تامین ۵۰ درصد از مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سال ۱۳۹۹، و تامین پایدار ۱۰۰ درصد اجداد در سالهای ۱۴۰۰ و پس از آن طراحی شده و تا حالا به تمامی اهداف مورد نظر دست یافته است.
در این جلسه، که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، نمایندگانی از ستادکل نیروهای مسلح، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اتکا، سازمان اقتصادی کوثر و تعدادی از متخصصان حوزهٔ رسانه حضور داشتند.
طبق آمارها سال قبل (۱۳۹۸) بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزارتن انواع گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار داخلی و خارجی ارائه شد.
جشنواره فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرغ سایز با هدف سلامت بیشتر خانوار، مصرف کمتر دارو و آنتی بیوتیک، صرفه اقتصادی و دورریز کمتر برای خانوار و تامین گوشت با کیفیت تر و لذیذتر، در ماه های آذر و دی سال جاری برگزار می گردد.
این جشنواره در امتداد برنامه ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ اجرا می شود.



منبع:

1399/09/21
22:36:05
5.0 / 5
1316
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد