سازمان هواشناسی هشدار داد

احتمال وقوع طوفان شن در 10 استان

احتمال وقوع طوفان شن در 10 استان

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و احتمال وقوع طوفان شن در ۱۰ استان اخطار داد و از مردم خواست از تردد غیرضروری در این استان ها اجتناب کنند.



به گزارش آبیاری به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار زرد رنگ آورده است: وزش باد شدید، خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا فردا (۲ مردادماه) برای استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، یزد، شرق اصفهان، شرق کرمان، یکشنبه (۳ مردادماه) برای استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، قم، مرکزی و شرق کرمان و دوشنبه (۴ مردادماه) برای استانهای سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی پیشبینی می شود.

در این شرایط جوی وقوع طوفان شن، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، اختلال در تردد جاده ای و وارد شدن خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست ازاین رو سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره سفارش می کند.

به گزارش آبیاری به نقل از ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد نماید. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.





منبع:

1400/05/01
17:30:08
5.0 / 5
1036
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد