رییس مركز مكانیزاسیون كشاورزی خبر داد:

جذب 2600 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در نیمه اول سال جاری

جذب 2600 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در نیمه اول سال جاری

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از جذب ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در نیمه اول سالجاری اطلاع داد.


به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» اضافه کرد: جذب قطعی ۸۷ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون معادل دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در نیمه اول سالجاری، در جهت تأمین و تدارک ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزی پروری نویدبخش تحقق اهداف تولیدی وزیر جهاد کشاورزی در شروع سال زراعی جدید است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: پیشبینی می شود بیشتر از ۸۶ درصد از مزارع گندم، جو و کلزای کشور، به صورت کاملا مکانیزه کشت شود.
عباسی اظهارداشت: این امر با حدود ۶۲ هزار دستگاه انواع بذرکار غلات آماده به کار، در کشور صورت می پذیرد.
به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا، در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به صورتی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تابحال به تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.
خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیاردریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیاردریال در سال ۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیاردریال در سال ۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیاردریال در سال ۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیاردریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیاردریال و خط اعتباری هفتم در سال ۹۸ به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیاردریال و در سال ۹۹ خط اعتباری هشتم به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.
آمارها نشان داده است سالیانه ۲۵ هزار میلیاردریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.


منبع:

1400/06/16
23:32:21
5.0 / 5
932
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد