نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بهترین خدمت به مردم خراسان جنوبی تسهیل در فروش محصولات است

بهترین خدمت به مردم خراسان جنوبی تسهیل در فروش محصولات است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی به سبب کم آبی و محصولات کشاورزی خاصی که دارد، بهترین خدمت برای مردم تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز دوشنبه در دیدار "حمید ملانوری" استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و تعدادی از مدیران ستادی استانداری ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مدتی پیش اظهارات بعضی زرشک کاران حاکی از این بود که زرشک های سال قبل را هنوز دارند و نتوانسته اند به فروش برسانند و کیفیت خودرا از دست داده اند.
وی اضافه کرد: امیدواریم هم نسبت به خرید ذخایر قبلی و هم محصولات فعلی کشاورزان شرایطی فراهم گردد که آنها از زحمات خودشان راضی باشند، گاهی تاخیر و تعلل در این امور سبب می شود که زحمت را کشاورز می کشد اما فرد دیگری سود می برد یا هم معطل می مانند پس متاسفانه کیفیت محصول کم می شود و هر دو ضرر می کنند که ان شاءالله در آینده چنین نخواهد بود.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: زعفران و پسته هم همانطور که فرمودید جزو محصولاتی هستند که اگر شرایط فراهم باشد با آب کم می شود آنرا تولید کرد و امیدواریم تا جایی که امکان دارد تولید این دو محصول توسعه پیدا کند چون محصولاتی که صادراتی و ارزآور است خاصیت خاص و اهمیت بیشتری دارند.
وی با طرح این سوال که آیا شرایط نهاده های دامی مورد استفاده دامداران و مرغداران به نسبت گذشته رضایت بخش است یا نه؟ اظهار داشت: در گذشته مواردی گزارش مستند داشتیم با آنکه نهاده ها کم بود و می شود گفت قحطی هم بود اما کسانی بودند که با وجود این که آمار پرورش مرغ شان پایین بود اما سهمیه فوق العاده بالایی داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اطلاعات کافی در این مساله و شیوه ها کار مهمی است که توزیع ها به شکلی باشد که افراد خاصی نتوانند سو استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: هم اکنون در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است و دارای فرصت ذی قیمت خوبی هستیم که امیدواریم شرایط بهتری فراهم گردد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ما از تجربیات بیش از ۴۰ ساله همه به یک نتیجه می رسیم و آن این که باید کار کرد و کار هم با شناخت اولویت ها انجام می شود.
وی اضافه کرد: در استان خراسان جنوبی مسئله راه آهن، معدن و سرمایه گذار با هم گره خورده است و در صورتی می توان سرمایه گذار را به سرمایه گذاری در زمینه معادن استان ترغیب کرد که شرایط فراهم باشد و یکی از شرایط مهم در توسعه فعالیت معادن، مسئله حمل و نقل و ایجاد راه آهن است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: فعالیت معادن و حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی با هم گره خورده و این مساله برای سرمایه گذاری هم که بخواهد برای اینها سرمایه گذاری کند، مهمست.
وی گفت: مسئله حمل و نقل خیلی مهمست و در خیلی جاها ممکنست از کامیون کاری ساخته نباشد یا نرخ کامیون برای سرمایه گذار به صرفه نباشد بدین سبب این سه مورد به هم گره خورده اند.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: الحمدلله اقداماتی ولو مقدماتی صورت گرفته و صف طولانی معطلی برای کارشناسی که بخواهد مجوز (بهره برداری از معادن) بگیرد، کمتر شده است و امیدواریم در صحنه میدانی و عملی به یک حد مطلوب برسد که وقت و سرمایه سرمایه گذار معطل نماند و در میدان عمل برای همه سرمایه گذاران عزیز شرایط مساعد شود.
وی بیان کرد: ان شاءالله با شرایطی که پیش آمده و منحصر به ایران هم نیست بلکه شرایط منطقه و بین الملل عوض شده و درحال تغییر است و دشمنانی که چند سال قبل می گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نیست، قرائن نشان میدهد که خود آنها نخواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: افراد زیادی به نحوی در کشور تلاش می کنند که این بسیار باارزش است، هم ارزش فیزیکی و هم ارزش معنوی خودرا دارد، مردم عزیز ما هم که سختی های زیادی تحمل کردند، امیدواریم همه با هم با بهره گیری از تجربیات تلخ و شیرینی که در این ۴۰ سال داشتیم بتوانیم شیرینی آنرا هم ببینیم و شیرینی آن هم در استفاده از تجربه و کارآمدی لازم است.
استاندار خراسان جنوبی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار نمود.
تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ارائه گزارش آخرین اقدامات و مسایل استان از برنامه های این دیدار با حضور معاونان استاندار و تعدادی از مدیران کل ستادی بود.

1400/08/04
21:58:16
5.0 / 5
809
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد