سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس:

ایرادهای طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی رفع شد

ایرادهای طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی رفع شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی برای تامین نظر شورای نگهبان آگاهی داد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مجید انصاری» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی در آن اعمال شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در این جلسه قرار شد کمیته ملی متشکل از نمایندگان کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، کانون انجمن های صنفی کارفرمایی ساختمان، سازمان نظام مهندسی کشور، سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرساز و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل گردد.
نماینده ممسنی و رستم در مجلس افزود: دبیرخانه جلسات کمیته ملی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته های استانی نیز در محل ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها مستقر می شوند.
وی اضافه کرد: در این جلسه طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی که اعاده شده از شورای نگهبان بود نیز بررسی گردید. چونکه شورای نگهبان دو ایراد به آن وارد دانسته بود.
انصاری افزود: یک ایراد این که در تبصره یک این پرسش عنوان شد که آیا سابقه فعالیت منحصر به صندوق بیمه کشاورزی می شود یا شامل افرادی که در بانک کشاورزی سابقه فعالیت دارند؟ مصوبه کمیسیون موید این است که از زمان ورود به صندوق بیمه کشاورزی یا بانک کشاورزی شمرده می شود و عبارت (یا بانک کشاورزی) عملا ایراد شورای نگهبان رفع شده و پاسخ این است که مصوبه شامل افرادی هم که به میزان مذکور سابقه فعالیت در بانک کشاورزی هم دارند، خواهد شد.
انصاری اظهار نمود: ایراد دومی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته بود، پیرامون موضوع بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل کارمزد کارگزاری بیمه کشاورزی و هزینه هایی که است که دولت برای صندوق به بانک کشاورزی پرداخت می کند. چونکه به رغم ساماندهی مشمولان این قانون نیاز صندوق بیمه کشاورزی به کارگزاری همچنان وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: تامین بار مالی ساماندهی در دستگاه مربوطه بصورت قرارداد کار معین از محل کارمزد کارگزاری بیمه کشاورزی و پرداخت هزینه هایی که دولت بابت صندوق بیمه کشاورزی به بانک کشاورزی پرداخت کند، ابهام دارد بدین سبب کمیسیون تبصره ۵ را اینگونه اصلاح کرد که بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل اصلاح ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی تامین می شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اشاره کرد: ماده ۸۱ اینگونه اصلاح گردید که درباب اشخاص حقیقی درآمد حاصل از کلیه کارهای کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، احیاء مراتع و جنگلها، باغات، اشجار از هر قبیل و نخیلات از پرداخت مالیات معاف می باشد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میهمانان حاضر در این جلسه، اشاره کرد: در این جلسه سخنگوی شورای نگهبان، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان اداری و استخدامی کشور، کانون کارگران ساختمانی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

1400/08/17
20:56:54
5.0 / 5
767
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد