معاون وزیر جهاد كشاورزی:

توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان زایی در سال 1401 تشدید می شود

توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان زایی در سال 1401 تشدید می شود

به گزارش آبیاری رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: در سال جدید فعالیتهای آبخیزداری و مقابله با بیابان زایی شدت بیشتری خواهد گرفت.


به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «مسعود منصور» درباره برنامه سازمان جنگلها در سال جدید اظهارداشت: سال جاری محورهای چهارگانه فعالیت سازمان منابع طبیعی را ادامه خواهیم داد و با قدرت بیشتر به پیش می رویم.
رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در سال جدید اشکالات رفع تداخل اراضی را برطرف خواهیم کرد و درصد اندکی که از حدنگاری مانده را به پایان خواهیم رساند.
منصور درباره با توسعه کارهای آبخیزداری در سال جدید اشاره کرد: باتوجه به اینکه آبخیزداری در تقویت سفره های آب های زیرزمینی، فرونشست زمین و جلوگیری از خسارت سیلاب ها موثر است، در سال جدید کارهای آبخیزداری را با رعایت اصول فنی توسعه خواهیم داد.
وی با اشاره به کارهای بیابان زدایی اشاره کرد: قسمتی از کشور با پدیده بیابانی شدن همراه با ریزگرد با منشاء خارجی مواجه می باشد و مقابله با بیابان زایی از اولویت های سازمان منابع طبیعی شمرده می شود.
رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ابراز امیدواری کرد: در بودجه برای مناطقی که باید به وسیله خاک پوش ها تثبیت شوند، همین طور عملیات بادشکن، بذرپاشی و مدیریت روان آب ها ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا بتوانیم عرصه های بیشتری را در کشور تثبیت نماییم تا مردم رنج کمتری از هجوم ریزگردها با منشاء داخلی داشته باشند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: یکی از اولویت های سازمان منابع طبیعی تقویت مشارکت مردمی در تمام ابعاد کارهای سازمان شامل آبخیزداری، توسعه مرتع، توسعه گیاهان دارویی و زراعت چوب و صیانت از منابع طبیعی است.
وی اضافه کرد: در سال جدید نیروی انسانی و امکانات سازمان را برای صیانت از جنگلها و مراتع تقویت می نماییم تا در زمینه مبارزه با تخلفات بتوانیم به خوبی عمل نماییم.
منصور با اعلان اینکه صیانت از جنگلها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد: در سال جدید سند زاگرس توسط هیات دولت نهایی و ابلاغ شود، پویش همگانی ایران سرسبز ایران قوی با مشارکت مردم ادامه پیدا کند و بدین ترتیب رتبه کشور بین کشورهای دارای جنگل بالا برود.


منبع:

1401/01/23
21:46:52
5.0 / 5
795
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد