شركت بازرگانی دولتی ایران اعلام كرد:

خرید 3 میلیون تن گندم از گندمکاران به ارزش 35 هزار میلیارد تومان

خرید 3 میلیون تن گندم از گندمکاران به ارزش 35 هزار میلیارد تومان

به گزارش آبیاری شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام نمود:  خرید تضمینی گندم از گندمکاران سراسر کشور به بیشتر از ۳ میلیون تن و با ارزش بیشتر از ۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.


به گزارش آبیاری به نقل از خبرگزاری ایرنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ هم اکنون، خرید تضمینی گندم در استانهای مختلف کشور در دست انجام است و از آغاز سال، ۳ میلیون و ۳۱ هزار تن از این محصول استراتژیک به ارزش ۳۵ هزار و ۶ میلیارد تومان خریداری شده است.
بر اساس این گزارش، تابحال بالغ بر ۶۶ درصد و به عبارتی بیشتر از ۲۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکارانی که محصول خویش را به مراکز خرید این شرکت تحویل داده اند، به حساب آنان واریز شده و پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان هم در جریان است.
این گزارش می افزاید، خرید تضمینی گندم از ۴ فروردین ماه در کشور شروع شده است و هم اکنون استان خوزستان با خرید بیشتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم، ۴۶ درصد از کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده و استان گلستان با بیشتر از نیم میلیون تن خرید و استان فارس با ۲۶۸ هزار تن خرید، پس از استان خوزستان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
در استان خوزستان که پیشتاز خرید تضمینی محصول کشاورزی راهبردی گندم در کشور است، ۱۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان به حساب گندمکاران این استان واریز شده است که بیشتر از ۸۹ درصد از مطالبات این عزیزان را شامل می شود.


منبع:

1401/03/22
10:11:56
5.0 / 5
721
تگها: شركت , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد