مسئول منطقه حفاظت شده اشترانكوه خبر داد:

آخر فصل گردشگری دریاچه گهر

آخر فصل گردشگری دریاچه گهر

آبیاری: به گزارش آبیاری، لرستان مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه از آخر فصل گردشگری دریاچه گهر در دهم مهرماه ۱۴۰۱ اطلاع داد.


محسن ایازی امروز در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به گشت و کنترل و پایش مداوم در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان و ممنوعیت ورود بدون مجوز به مناطق امن تحت مدیریت محیط زیست استان، اظهار نمود: پاسگاه های محافظت از محیط زیست در منطقه اشترانکوه از تاریخ دهم مهرماه از ورود گردشگران به این دریاچه جلوگیری می کنند.
وی هدف پیشگیری از ورود گردشگران به این منطقه را محدودیت های زمانی و مکانی و قوانین خاص حاکم بر منطقه جهت آرامش و در امان ماندن حیات وحش و هم افزایش ضریب حفاظتی منطقه عنوان نمود.
مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه تصریح کرد: محیط بانان استان با جدیت و گشت و کنترل مداوم از ورود افراد به محدوده دریاچه گهر جلوگیری کرده و در صورت مشاهده نسبت به اخراج آنان اقدام و برابر قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
ایازی از متولیان حوزه گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری و تور گردان ها خواست از هدایت و آوردن هرگونه توریست در این محدودیت زمانی جهت عزیمت به دریاچه گهر خودداری کرده و از گروههای فعال دوست دار محیط زیست و عموم مردم خواست که در این خصوص با اطلاع رسانی صحیح با محیط زیست منطقه همکاری کنند.
گفتنی است، منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه گهر با عنایت به چشم اندازهای متنوع و بر مبنای طرح مدیریت منطقه هرساله پذیرای توریستهای داخلی و خارجی بسیاری بوده و این منطقه هرساله از ۱۵ خرداد تا مهرماه آماده پذیرائی و استقبال از گردشگران است.




منبع:

1401/07/17
15:18:19
5.0 / 5
350
تگها: محیط زیست
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد