کاهش کیفیت هوای 5 شهر

کاهش کیفیت هوای 5 شهر

آبیاری: به گزارش آبیاری، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۵ استان و بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور اطلاع داد.



صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، در رابطه با شرایط جوی کشور اظهار نمود: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در استانهای واقع در سواحل دریای خزر بارش پراکنده ادامه می یابد.

وی افزود: با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور در شرق خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب استانهای یزد و اصفهان، جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیشبینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همینطور در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۷ دی ماه) بارش در نوار شمالی کاسته می شود و در سایر مناطق ذکرشده شده بارش ادامه می یابد و سامانه بارشی به تدریج با حرکت خود نوار شرقی کشور را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و از کشور خارج خواهد شد. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان هم رگبار و رعدوبرق رخ می دهد و دریا متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در ادامه اظهار داشت: پنج شنبه (۸ دی ماه) با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران شروع می شود.

وی افزود: جمعه (۹ دی ماه) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده برف و باران و در گیلان و مازندران بارش پراکنده باران پیشبینی می شود.

به گفته وی، شنبه (۱۰ دی ماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام پیشبینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی روزهای پنج شنبه و جمعه غرب دریای خزر مواج است و از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی بخصوص تهران، کرج، تبریز، ارومیه و اراک افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیشبینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در رابطه با وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده هم اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۷ دی ماه) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، به تدریج کاهش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه (۸ دی ماه) صاف و در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

ضیائیان در انتها اظهار داشت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۸- و ۱۰- درجه سردترین مرکز استان کشور است.





منبع:

1401/10/07
09:22:00
5.0 / 5
618
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد