ادامه بارش برف و باران در کشور

ادامه بارش برف و باران در کشور

آبیاری: آبیاری: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف همین طور کاهش دما تا 15 درجه سانتیگراد آگاهی داد.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز (۱۹ دی) در استانهای ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب، غرب، شمال شرق و ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استانهای خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نیمه شمالی و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد و شمال کرمان بارش باران و برف و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می دهد. شدت بارش در کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، گیلان و غرب مازندران است.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه شنبه (۲۰ دی) بارش در نوار شمالی کاهش پیدا می کند و در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات رشته کوه البرز بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت همین طور در جنوب غرب مناطقی از غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و استانهای هرمزگان، کرمان و بخش هایی از سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود. در فارس، بوشهر و کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۲۱ دی) در بعضی مناطق یزد، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استانهای تهران، سمنان و البرز بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ دی) در سواحل غربی خزر و بخش هایی از اردبیل بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیاییان در ادامه اظهار داشت: از امروز تا جمعه ( ۱۹ تا ۲۳ دی) در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما پیش بینی می شود. کاهش دما در شمال شرق بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: دوشنبه تا پنجشنبه (۱۹ تا ۲۲ دی) دریای خزر، دوشنبه و سه شنبه (۱۹ و۲۰ دی) شرق خلیج فارس و از سه شنبه تا پنجشنبه (۲۰ تا۲۲ دی) خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۲۰ دی ) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۱ دی ) نیمه ابری تا ابری و در پاره ای نقاط بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در آخر اظهار داشت: طی امروز و فردا( ۱۹ و ۲۰ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۱۲- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.





منبع:

1401/10/19
11:14:25
5.0 / 5
589
تگها: هوا
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد