احتمال گرمازدگی در ارتفاعات

احتمال گرمازدگی در ارتفاعات

به گزارش آبیاری، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات اظهار داشت: با عنایت به افزایش محسوس دما، مراقبت از گرمازدگی و کاهش صدمه ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز لحاظ شود.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با وضعیت جوی ارتفاعات و کوهستان کشور در ایام پایانی هفته اظهار نمود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه( ۱۵ و ۱۶ تیر) استقرار جو پایدار و تقویت گرمای هوا طی ساعات روز در بیشتر مناطق کشور پیشبینی می شود همینطور وزش باد گاهی شدید بخصوص برای نیمه شرقی کشور و مناطق مرکزی کشور، بعضی ساعات وزش باد خیلی شدید، همراه با خیزش گردوخاک مهم ترین پدیده جوی است.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات البرز مرکزی بخصوص از ساعات ظهر به تدریج افزایش ابر و سرعت وزش باد و طی ساعات بعدازظهر و غروب، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در رابطه با ارتفاعات تهران اظهار داشت: آسمان طی ساعات اولیه روز صاف تا نیمه ابری و وزش باد، به تدریج طی بعدازظهر و غروب افزایش ابر و افزایش باد و برخی مناطق بخصوص ارتفاعات بالای ۳۵۰۰ متر، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیشبینی می شود.

وی با عرضه گزارشی از وضعیت جوی ارتفاعات اظهار داشت: با عنایت به تقویت موج هوای گرم در کشور، طی ساعات روز تمهیدات لازم جهت مواجه شدن با افزایش محسوس دما، مراقبت از گرمازدگی و کاهش صدمه ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز لحاظ شود.

ضیاییان در انتها خاطرنشان کرد: در قله ها و خط الرأس های البرز مرکزی، به جهت شرایط ناپایداری و احتمال برخورد صاعقه در ساعات بعدازظهر، رعایت زمان بندی در برنامه صعود مورد توجه قرارگیرد همینطور در نیمه شرقی کشور و ارتفاعات مرکزی کشور، افزایش سرعت باد مخاطره سقوط و پرتاب را در قله ها و خط الرأس های مرتفع را به همراه دارد.





منبع:

1402/04/15
16:00:54
5.0 / 5
335
تگها: هوا
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد