اعلام قیمت جدید زعفران

اعلام قیمت جدید زعفران

به گزارش آبیاری، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای ملی زعفران حداقل نرخ هر کیلو زعفران را 36 میلیون و حداکثر 50 میلیون تومان اعلام نمود.



علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران از ثبات نسبی بازار زعفران آگاهی داد و اظهار داشت: اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است.

او با اعلان اینکه برداشت نوبرانه زعفران از ۱۰ تا ۱۵ مهر شروع می شود، اضافه کرد: پیک برداشت زعفران از ۵ آبان به بعد است و همیشه قیمت واقعی زعفران همزمان با پیک برداشت شروع می شود.

حسینی افزود: گرچه مسئولان وزارت جهاد اذعان می کنند که سطح زیرکشت زعفران افزایشی است و این مساله در بحث تولید تاثیر به سزایی دارد، اما متاسفانه آمار دقیقی وجود ندارد. هر چند ۱۰ سال پیش موضوع شناسنامه دار کردن مزارع زعفران در این جهت بصورت پایلوت اجرا شد و پس از آن بودجه ای به این امر اختصاص نیافت.
عضو شورای ملی زعفران درباره ی آخرین وضعیت صادرات زعفران اظهار داشت: آمارهای گمرک حاکی از روند افزایشی صادرات زعفران در ماه های اخیر نسبت به زمان مشابه سال قبل است، اما اعتقاد بنده بر آنست که افزایش صادرات به کشورهای امارات، اسپانیا، چین و افغانستان یک هشدار و تلنگر است چونکه ارزش افزوده صادرات به جیب دیگر کشورها می رود.




۲۲۰



منبع:

1402/07/18
11:45:57
5.0 / 5
306
تگها: آب
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد