آیا مطالبات گندمکاران به صورت کامل تسویه می شود؟

آیا مطالبات گندمکاران به صورت کامل تسویه می شود؟

به گزارش آبیاری، ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: تابحال افزون بر ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که با تأمین منابع مورد نیاز، مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه به صورت کامل و قطعی تسویه می شود.



داوود منظور در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی گلستان اظهار نمود: تابحال هزار و ۱۲۰ میلیاردریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت گردید و دولت مشکلی برای تأمین و پرداخت مابقی طلب آنان ندارد.

وی بیان نمود: می توانستیم گندم خارجی را با قیمت کمتر وارد نماییم اما با هدف ترغیب کشاورزان و تشویق به کشت این محصول، قیمت خرید تضمینی را بیشتر کردیم و امید است نتیجه این حمایت ها در دراز مدت علاوه بر رضایت بهره برداران، تأمین کامل نیاز داخل باشد.

منظور اضافه کرد: وظیفه داریم همه توان و امکانات خویش را برای خدمت به کار بگیریم و بپذیریم که امکانات فعلی در حد نیازهای رو به افزایش کشور نیست.

وی بیان نمود: یکی از کمبودهای مهم گلستان، کم آبی بخصوص در قسمت خانگی و آشامیدنی است که تأمین منابع آبی پایدار این استان در صدر توجهات دولت قرار دارد.
منظور اظهار داشت: بهره برداری از سد نرماب و اجرای طرح های آب شیرین کن همچون تدابیر دولت برای حل این مشکل است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: علاوه بر همه این تلاش ها، صرفه جویی و بهره برداری بهینه از منابع موجود هم باید مورد توجه ساکنان گلستان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در این خصوص باید روش های آبیاری قطره ای و مشابه کنار برود و با عنایت به محدودیت آب به سراغ طرح های آبیاری سازگار با شرایط منطقه رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار نمود: عقب ماندگی گلستان در همه بخش ها همچون آب و فاضلاب باید جبران شود و طرح های نیمه تمامی مانند تصفیه خانه فاضلاب شهری هر چه سریعتر تکمیل گردد.







۲۱۷۲۲۳




1402/07/28
18:20:49
5.0 / 5
335
تگها: آب
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد