وزیر جهاد كشاورزی:

صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید ثروت می کند

صنایع تبدیلی و تکمیلی تولید ثروت می کند

به گزارش آبیاری، وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وا می دارند و با تشکیل ارزش افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می کنند.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با اعضای کانون صنایع غذایی ایران از ضرورت ایجاد تشکل های قدرتمند برای رونق تولید گفت و تصریح کرد: تولید، فرآوری و صادرات محصول، بازار رسانی، ارزش افزوده و ضایعات در قسمت کشاورزی یک زنجیره بهم پیوسته از فعالیت تولیدکننده و صنعتگر است.
وی، صنعت، بازرگانی و تجارت را جز جدایی ناپذیر تولید عنوان نمود و اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وامی دارند و با تشکیل ارزش افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می کنند.
وزیر جهاد کشاورزی در تشریح این فرآیند، تولید گوجه فرنگی و جذب مازاد تولید به صنعت را نمونه بارز اتحاد تولید و صنعت برای ایجاد ارزش افزوده معرفی و خاطرنشان کرد: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه ۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در تابستان سال جاری، ضمن پیشگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فرآوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فرآوری شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.
وی از اعتقاد راسخ خود به تشکل های کشاورزی گفت و اضافه کرد: اگر تشکل ها قدرتمند و توانمند شوند، می توانند با تنظیم تولید شرایط مناسبی برای تأمین بازار مصرف فراهم نمایند و به دنبال آن صادرات را رونق دهند.
نیکبخت همچنین، توجه تشکل ها را به نکاتی همچون ورود به کشت قراردادی توسط بخش خصوصی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف کسب بازارهای بین المللی و رونق داخلی جلب کرد.
وزیر جهاد کشاورزی در انتها این نشست، حل مشکلات مطرح شده و رفع بخش بزرگی از موانع در تصمیمات آتی و مشورتی با تشکل ها را قابل رفع خواند.


منبع:

1402/08/19
17:34:23
5.0 / 5
358
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد