سالانه؛

ظرفیت تولید ماهی در استان سمنان به ۱۶۰۰ تن رسید

ظرفیت تولید ماهی در استان سمنان به ۱۶۰۰ تن رسید

به گزارش آبیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: ظرفیت سالانه تولید ماهی در استان به بیشتر از یک هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.



محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این که ظرفیت سالانه تولید ماهی در استان سمنان به بیشتر از یک هزار و ۶۰۰ تن رسیده است، تصریح کرد: این میزان تولید با افزایش قابل توجه بیشتر از ۴۰۰ تنی در دو سال گذشته محقق شده است.
وی با اشاره این که روند تولید ماهی در استان سمنان از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و در همه این مدت تا ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت تولید ماهی در استان سمنان یک هزار و ۲۰۰ تن بود، اضافه کرد: امروز با نگاه ویژه دولت ظرفیت تولید سالانه بیشتر از یک هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی گرم آبی و سرد آبی در استان سمنان بوجود آمده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همینطور اظهار داشت: بزودی و با آغاز به کار دو مزرعه بزرگ پرورش ماهی در استان، ۱۰۰ تن دیگر به ظرفیت تولید سالانه ماهی افزوده می شود.
قاسمی بیان نمود: پشتیبانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در قسمت پرورش آبزیان بخصوص حذف بروکراسی اداری برای اعطای مجوز پرورش ماهی در اولویت برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
وی ضمن اشاره به این که بازار فروش ماهی در استان سمنان وجود داشته و بهره برداران این حوزه نباید نگران بازار باشند، اظهار داشت: بهره برداران بخش کشاورزی که دارای استخر ذخیره آب هستند، می توانند نسبت به ایجاد مزرعه های پرورش ماهی و آبزیان اقدام نمایند و حتی یک لیتر از آب استخرهای ذخیره آنها در بعد از پرورش ماهی اتلاف نمی گردد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: پرورش آبزیان در پایین دست استخرهای ذخیره آب کشاورزی و در فضایی اندک می تواند سود سرشاری را از آن کشاورزان کند و ازاین رو کشاورزان می توانند نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام نمایند.

1402/09/11
10:14:07
5.0 / 5
349
تگها: آب , فروش , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد