افزایش قیمت مصوب شکر

افزایش قیمت مصوب شکر

به گزارش آبیاری، سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اظهار داشت: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می شد و به دست مصرف کننده می رسید، هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد و ارزش افزوده آن هم افزایش پیدا کرده، قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو تغییر نمود.



به گزارش خبرگزاری آبیاری، حسین فرهادی، سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با تغییرات تخصیص ارز به واردات شکر و حبوبات توضیح داد و اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار در جلسه ای که در اردیبهشت سالجاری در وزارت صمت برگزار شد منبع تأمین ارز واردات شکر را تغییر داد و ابلاغ نمود که شکر با ارز تالار دوم که ۴۲هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد وارد شود، علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده شکر هم از یک درصد بر ۱۰درصد افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می شد و به دست مصرف کننده می رسید هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد می شود و ارزش افزوده آن هم افزایش پیدا کرده قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو به صورت فله تغییر کرده و همینطور قیمت شکربسته بندی شده یک کیلویی ۴۹۵۰۰ تومان است. این قیمتها را سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان اعلام نموده است.

فرهادی از قیمت شکر خام در بنادر برابر با هر کیلو ۲۱۵۰۰ تومان اطلاع داد.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اظهار نمود: با قیمت مصوب سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان برای شکر حاشیه سود این کالا برای عرضه کننده حدود ۱۰درصد تعیین شده و در این قیمت سود بنکدار و خرده فروش در نظر گرفته نشده است؛ این اتفاق سبب می شود شکر بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود.





منبع:

1403/03/14
15:00:57
5.0 / 5
255
تگها: آب , فروش
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد