خبر مهم معاون وزیر نفت درباره ی افزایش قیمت بنزین

خبر مهم معاون وزیر نفت درباره ی افزایش قیمت بنزین

آبیاری: به گزارش آبیاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ برمبنای قانون بودجه و برمبنای سیاست دولت تعیین می شود، هیچ نوع افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.


به گزارش خبرگزاری آبیاری، جلیل سالاری در نشست خبری با اعلان اینکه در دولت سیزدهم در عرصه صنعت نفت ریل گزاری اتفاق افتاده است، اظهار امیدواری کرد که این رویه ادامه داشته باشد.
ایلنا نوشت: وی ادامه داد: در گذشته چالش هایی در صنعت پالایش کشور داشتیم که نیاز بود ریل گزاری درست صورت گیرد. مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی اظهار داشت: به سبب شرایط کرونا و کاهش مصرف تعهدات صادرات به وجود آمده بود بطوریکه ۷۴۴ میلیون لیتر تعهد صادرات بنزین از ۸ تا ۳۵ دلار در لیتر داشتیم.
وی اشاره کرد: ۲۱ کشتی بنزین تعهد فروش داشتیم که نیاز بود حل و فصل شود و از یک طرف منابع ۲۷ فقره صادرات به شرکت های بدون پشتوانه برنگشته بود.
سالاری رقم تعهدات صادرات را ۳۵۸ میلیون دلار ذکر کرد و اظهار داشت: منابع ۵۸ کشتی برنگشته بود که این مساله نیاز به پیگیری داشت.
سالاری درباره ی میزان توزیع بنزین سوپر در کشور گفت: تولید این سوخت بصورت محدود بوده مصرف کننده آن نیز محدود است در پالایشگاه شازند تولید بنزین سوپر داریم که عمدتاً ناوگان هوایی آموزشی در اولویت توزیع قرار دارد.
وی افزود: با نهایی شدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند از ۱۸ اسفند تا اواسط فروردین و همین طور استفاده از کاتالیست امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تولید سوخت کشور اضافه شود.
معاون وزیر نفت در پاسخ به سوال دوم درباره ی بنزین سه نرخی اظهار داشت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ برمبنای قانون بودجه و برمبنای سیاست دولت تعیین می شود، هیچگونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.
وی افزود: با سیاست قیمت پایین موضوع اصلاح ساختار خودرو و به موازات آن طرح اسقاط خودرو دنبال می شود.
سالاری با اعلان اینکه هم اکنون خودرو های کشور ۳ برابر مصرف دارند، اشاره کرد: ۲۴ میلیون خودرویی که در کشور تردد می کنند حدود ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف سوخت دارند و این با استاندارد دنیا تطابق ندارد و نیاز است که بهینه سازی مصرف سوخت مورد توجه قرار گیرد.
وی اشاره کرد: همچون اقدامات وزارت نفت تنوع سبد سوخت است باید سی ان جی نیز در سبد سوخت قرار گیرد استفاده از خودروی برقی هم در قانون آمده که در امتداد ایجاد تنوع در توزیع سوخت است.
وی بیان داشت: باید اقداماتی صورت گیرد که تمام بار پالایشگاه در تولید نباشد باید قسمتی از تولیدات به سمت زنجیره ارزش برود، سیاست ها باید به سمت سودمحوری برود.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به سوال سوم درباره ی واردات بنزین نیز اظهار داشت: در وضعیت خاص و تعمیرات نیاز به واردات است که از مسیر تهاتر و سواپ به انجام می رسد.
وی افزود: امسال منابعی در بودجه برای واردات پیش بینی شده وقتی ۱.۵ میلیون خودرو اضافه می شود اسقاط نیز باید صورت گیرد و این تعداد خودرو ۵ میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه می کند.
سالاری با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف، اظهار داشت: اسقاط و بهینه سازی سوخت نیز باید در دستور مار قرار گیرد و کماکان موضوع ناترازی مدیریت شود.
۲۲۳۲۲۵



منبع:

1403/03/22
15:35:42
5.0 / 5
210
تگها: آب , آموزش , شركت , فروش
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد