۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید میگوی قشم افزوده می شود

۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید میگوی قشم افزوده می شود

به گزارش آبیاری ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: یک طرح پرورش میگو به شیوه متراکم در شروع شده است که با بهره برداری از آن در آخر سال جاری، 20 هزار تُن به ظرفیت تولید میگوی قشم افزوده می شود.


علی درویش پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: با مطالعات انجام شده در این سازمان و همراستا با سیاست گذاری سازمان شیلات کشور، زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار به طرح پرورش میگو اختصاص یافت.
وی با اشاره به طرح های افتتاحی امروز توسط رئیس جمهوری در قشم اضافه کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ در قشم ۵۷ واحد اقامتی با ظرفیت ۴ هزار و ۹۱۸ تخت وجود داشت.
مدیرهامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این در حالیست که با کارهای انجام شده در ۲ دولت گذشته اکنون ۱۵۰ واحد اقامتی با بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ تخت پذیرای گردشگران از اقصانقاط کشور و حتی جهان است.
وی اشاره کرد: باتوجه به جاذبه های بکرطبیعی قشم باشد به مقصد اول گردشگری و نبض گردشگری کشور تبدیل گردد.
استاندار: هرمزگان قشم در مدار آبادنی قرار دارد
استاندار هرمزگان نیز به خبرنگاران اظهار داشت: این استان به جهت استعدادهای خدادادی، موقعیت و محیطی که هم در مناطق آزاد و هم در جزایر و هم در سرزمین اصلی وجود دارد، در مدار آبادانی و سرنمایه گذاری است.
فریدون همتی اضافه کرد: امروز شاهد چهارمین مرحله از سلسله افتتاح های طرح ها توسط رئیس جمهوری بودیم که امید است تا اختتام دولت طرح های دیگری نیز به بهره برداری برسند.
وی اشاره کرد: طرح های بزرگ دیگری نیز در استان هرمزگان در حال شروع است که امید می رود با به انتها رسیدن آن در دولت بعدی تحول و پیشرفت در همه زمینه ها برای هرمزگان رخ بدهد.
رییس جمهوری ۱۰طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری قشم را به ارزش ۲۱ میلیون دلار و چهار هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال روز پنج شنبه بوسیله ویدئو کنفرانس افتتاح نمود.



منبع:

1400/02/24
12:49:54
5.0 / 5
1026
تگها: آب , خدمات
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد