بزرگترین واحد پرورش ماهیان زینتی كشور در قزوین آماده

بزرگترین واحد پرورش ماهیان زینتی كشور در قزوین آماده

به گزارش آبیاری مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: بزرگترین واحد پرورش ماهیان زینتی کشور در شهرک صنعتی لیا آماده بهره برداری و افتتاح شد.


ایرج رحمانی روز دوشنبه و در حاشیه بازدید از این واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: این واحد پرورش و تکثیر ماهیان زینتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید آزمایشی خویش را شروع کرده و بزودی هم فعالیت خویش را به صورت رسمی آغاز می کند.
این مسوول امور شیلات عنوان کرد: واحد تولیدی یاد شده بعد از بهره برداری کامل ظرفیت پرورش و تکثیر ۳۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی را در سال خواهد داشت و در فاز نخست هم توان تکثیر و تولید ۱۰ میلیون قطعه ماهی زینتی را در سال دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: این واحد تولیدی همینطور به تولید آکواریوم، غذا و داروی ماهی هم خواهد پرداخت و با بهره برداری کامل از آن برای بیشتر از ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
به گفته رحمانی، با راه اندازی کامل این واحد تولیدی توان تولید و تکثیر ماهیان زینتی در استان قزوین به ۲ برابر افزایش می یابد.
استان قزوین هم اکنون دارای ۸۸ واحد تولید و تکثیر ماهیان زینتی است و سالانه هم ۲۷ میلیون قطعه انواع این ماهیان در قزوین پرورش و تولید می شود.
استان قزوین جزو سه استان برتر کشور در زمینه تولید و تکثیر ماهیان زینتی است.



منبع:

1400/03/11
10:41:47
5.0 / 5
1046
تگها: آب , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد