راه اندازی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی به زودی

راه اندازی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی به زودی

به گزارش آبیاری رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این که به زودی سامانه پایش مخاطرات منابع طبیعی در سازمان رونمایی می شود، اظهار داشت: در حوزه شدت بخشیدن به امر حفاظت به بالای 400 دوربین برای نصب و پایش منابع طبیعی در سراسر کشور نیازمند هستیم که تا کنون قسمتی از آن تامین و در مناطق بحرانی نصب و راه اندازی شده است.



به گزارش آبیاری به نقل از ایسنا، مسعود منصور امروز (۲۸ مهر) در جلسه بررسی طرح جامع حفاظت که بصورت وبینار با حضور مدیران و معاونان حفاظت ادارات کل منابع طبیعی استانهای کشور برگزار می شد، اشاره کرد: رویکرد ما در صیانت از منابع طبیعی «مدیریت حفاظت» است و عرصه های منابع طبیعی باید دارای طرح و طرح نیز دارای مجری باشد و سازمان در این میان وظایفش نظارت بر انجام حفاظت است.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه اظهار داشت: شعار حفاظت از منابع طبیعی باید در عمل تجلی پیدا کند و این که سند جامع حفاظت تهیه شود اما در عمل روی کاغذ بماند به هیچ وجه از طرف سازمان پذیرفتنی نیست و معاونت حفاظت و امور اراضی ادارات کل استانها باید این سند را عملیاتی کنند.

منصور همین طور ضمن تاکید بر انجام و تکمیل کاداستر اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: انجام تخلف و وقوع جرم در منابع طبیعی اجتناب ناپذیر است و بخش دیگر از وظیفه سازمان در کنار مدیریت، انجام حفاظت فیزیکی است.

وی اضافه کرد: در اقدامات فیزیکی استفاده و بهره گیری از تکنولوژی های جدید نظیر سامانه های پایش، نصب دوربین در مناطق بحرانی، استفاده از پهپاد و تصاویر ماهواره ای همین طور استفاده از سیستم رادیویی بی سیم مورد نظر و هدف سازمان است.

رییس سازمان جنگلها افزود: نیروی انسانی در بخش حفاظت باید کارآزموده و آموزش دیده باشد تا بتواند بعنوان یک ضابط قضایی عمل کند.

به گفته منصور حفاظت یک دانش و تخصص است و افرادی که در این بخش خدمت می کنند باید کارآمدی لازم را با فراگیری آموزش در حوزه تشکیل پرونده و تهیه صورتمجلس داشته باشند.

رییس سازمان جنگلها با تاکید بر بهره برداری هرچه بهتر از سامانه های حوزه معاونت حفاظت اظهارکرد: یگان حفاظت بوسیله سامانه حمل چوب توانست عامل قاچاق چوب در یک استان را شناسایی و او را به مراجع قضایی معرفی نماید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگلها، منصور در آخر جلسه بررسی طرح جامع حفاظت یک دفعه دیگر توجه مدیران را به امر مهم حفاظت و اولویت پیشگیری معطوف کرد و اظهار داشت: حفاظت به این معنا است که اجازه ندهیم در جایی پوشش گیاهی از بین برود و یا درختی قطع شود.





منبع:

1400/07/29
15:19:00
5.0 / 5
813
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد