به بهانه روز جهانی فیل تاكید شد

از جامبوها چه می دانید؟

از جامبوها چه می دانید؟

آبیاری: آبیاری از جامبوها چه می دانید؟


به گزارش آبیاری به نقل از ایسنا، در دهه گذشته، تعداد فیل ها در سطح جهان خصوصاً در آفریقا و آسیا به میزان قابل توجهی کم شده است.
در هندوستان نیز مانند سایر کشورهای آسیایی و آفریقایی که زیستگاه اصلی این پستانداران بزرگ جثه هستند، فیل ها جزو گونه های در خطر انقراض به شمار می آیند.
در صورتیکه شکار غیرقانونی فیل ها در هند به سبب کوشش های مستمر دولت های ایالتی و مرکزی کم شده اما هنوز هم تعداد زیادی از این حیوانات عظیم الجثه و باارزش در حیات وحش آفریقا که با نام نمادین "جامبو" شناخته می شوند در مناطق مختلف این قاره به خاطر عاج هایشان شکار و کشتار می شوند.
در سال ۲۰۱۲ میلادی، دو فیلمساز کانادایی به اسامی "پاتریشیا سیمز" و "مایکل کلارک" به همراهی "سیواپرن درداراناندا"، دبیرکل بنیاد معرفی مجدد فیل ها در تایلند و با حمایت با بیش از ۱۰۰ سازمان صیانت از فیل در سراسر جهان، روز جهانی فیل را نامگذاری و معرفی کردند.
این مناسبت جهانی به سازمان ها و افراد فرصتی می دهد تا گردهم آیند و مسائل و مشکلاتی که فیل ها را تهدید می کند مورد بحث و بررسی قرار دهند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تی وی ۱۸، فیل ها، ارزش بسیاری برای حیات وحش دارند و اکوسیستم های سالم را ترویج می کنند و تنوع زیستی را گسترش می دهند، اما موضوع مهمتر این است که این حیوانات بسیار باهوش هستند. در حقیقت، آنها صاحب بزرگترین ساختار مغزی در بین حیوانات خشکی زی دارند. در حقیقت مطالعات نشان داده که این حیوانات باشکوه، بسیار باهوش، آگاه، اجتماعی و همدل هستند.
آیا جامبو یک فیل واقعی بود؟ "جامبو" (طول عمر از حدود ۲۵ دسامبر ۱۸۶۰ - ۱۵ سپتامبر ۱۸۸۵) که همین طور با اسامی جامبو فیل و جامبو فیل سیرک نیز شناخته می شود، یک فیل بیشه آفریقایی نر در قرن نوزدهم بود که در سودان متولد شد. این فیل که در زمان عمر خود محبوبیت خاصی خصوصاً در میان کودکان پیدا کرده بود به رغم اعتراض عمومی، به "پی تی بارنوم" به فروش رسید که او را برای نمایشگاه در مارس ۱۸۸۲ به ایالات متحده برد.
بعد از آن نام این فیل غول پیکر به عنوان یک واژه نمادین و رایج به مفهوم اندازه بسیار بزرگ ماندگار شد.
فیل بیشه آفریقایی نام یک گونه از سرده فیل آفریقایی است که با عنوان فیل ساوانای آفریقایی هم شناخته می شوند و از سال ۲۰۰۴ به عنوان گونه لطمه پذیر در لیست قرمز گونه های در معرض خطر قرار گرفته است و بیشترین تهدید عمده برای اینگونه از فیل ها، تخریب زیستگاه و در بخش هایی، شکار غیرقانونی جهت استفاده از گوشت و عاج آنها است.
برای حفظ فیل ها چکار می توانیم بکنیم؟ برای نجات فیل ها، باید کوشش های حفاظتی در سراسر جهان تقویت شود و از دولت ها خواسته شود تا از جنگل زدایی برای نجات زیستگاه طبیعی آنها اجتناب کنند. فیل هایی که در اسارت نگهداری می شوند نیز اغلب مورد بدرفتاری قرار می گیرند. این حوادث باید بررسی شود و متخلفان از قوانین صیانت از حیات وحش مشخص شوند.
از آنجا که فیل ها به مفهوم واقعی کلمه درحال اتمام فضا و زمان هستند، بهترین راه برای بزرگداشت روز جهانی فیل، اهدای کمک به سازمان هایی است که برای بازسازی زیستگاه های طبیعی، تغییر قوانین و احیای این حیوانات تلاش می کنند.




منبع:

1401/05/22
10:02:13
5.0 / 5
494
تگها: جنگل , فروش
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد