قیمت جدید زعفران

قیمت جدید زعفران

به گزارش آبیاری، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای ملی زعفران حداقل نرخ هر کیلو زعفران را ۳۶ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان اعلام نمود.



علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران از ثبات نسبی بازار زعفران اطلاع داد و اظهار داشت: الان حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است.

او با اشاره به اینکه برداشت نوبرانه زعفران از ۱۰ تا ۱۵ مهر شروع می شود، اضافه کرد: پیک برداشت زعفران از ۵ آبان به بعد است و همواره قیمت واقعی زعفران همزمان با پیک برداشت شروع می شود.

حسینی افزود: گرچه مسؤلان وزارت جهاد اذعان می کنند که سطح زیرکشت زعفران افزایشی است و این مورد در بحث تولید تأثیر بسزایی دارد، اما متاسفانه آمار دقیقی وجود ندارد. هر چند ۱۰ سال پیش مبحث شناسنامه دار کردن مزارع زعفران در این خصوص به صورت پایلوت اجرا شد و پس از آن بودجه ای به این امر تخصیص نیافت.
عضو شورای ملی زعفران در رابطه با آخرین وضعیت صادرات زعفران اظهار داشت: آمارهای گمرک حاکی از روند افزایشی صادرات زعفران در ماه های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل است، اما اعتقاد بنده بر آن است که افزایش صادرات به کشورهای امارات، اسپانیا، چین و افغانستان یک اخطار و تلنگر است چونکه ارزش افزوده صادرات به جیب دیگر کشورها می رود.




۲۲۰



منبع:

1402/07/14
12:09:29
5.0 / 5
279
تگها: آب
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد