مدیرعامل اتحادیه دامداران:

دلال بازی و افزایش تقاضا علت گرانی گوشت قرمز

دلال بازی و افزایش تقاضا علت گرانی گوشت قرمز

به گزارش آبیاری مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران اظهار داشت: دلال بازی، افزایش تقاضا و بالارفتن هزینه های تمام شده تولید علت گرانی گوشت قرمز است.


«سعید سلطانی سروستانی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: با وجود افزایش هزینه های تمام شده تولید در سالجاری همچون رشد قیمت نهاده های دامی در بازار، دام را با قیمت مناسب از دامپروران خریداری نمی کنند تا جایی که دام سنگین روی دست تولید کنندگان باقیمانده است.
وی با اشاره به کمبود نهاده های دامی در بازار اظهارداشت: حالا دامداران و دامپروران هرکیلوگرم جو ۱۳۵۰ تومانی را بالای ۲۲۰۰ تومان، ذرت ۱۵۰۰ تومانی را ۲۶۰۰ تومان و سویای ۲۴۵۰ تومان را بالای ۵۰۰۰ تومان از بازار خریداری می کنند که در قیمت تمام شده تولید اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته است خاطرنشان کرد: با عنایت به شرایط نامساعد تولید، تولیدکنندگان ما روی هر کیلوگرم دام زنده ۱۰ درصد هم سود نمی کنند.
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران بخشی از افزایش تقاضا را مربوط به اتمام ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: البته به علت وجود حلقه های واسط بخش عمده گرانی گوشت قرمز مربوط به تهران است و دیگر شهرهای کشور با این معضل روبرو نیستند.
وی اضافه کرد: حلقه های واسط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد روی گرانی قیمت گوشت قرمز نقش دارند درحالی که تولید کننده ما روی تولیدش هیچ سودی نمی برد که انگیزه ای برای تداوم تولید داشته باشد.
به گزارش آبیاری به نقل از ایرنا، با شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ تا اواخر اردیبهشت ماه قیمت گوشت قرمز با نرخ هایی کمتر از ۱۰۰ هزارتومان به فروش می رسید اما طی روزهای اخیر به صورت مجدد قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.


1399/03/10
22:51:17
5.0 / 5
2084
تگها: فروش
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد