عضو شبكه محیط زیست كشور:

تشكل های زیست محیطی به سمت تخصصی شدن حركت كردند

تشكل های زیست محیطی به سمت تخصصی شدن حركت كردند

اردبیل عضو شورای هماهنگی شبکه محیط زیست کشور اظهار داشت: تشکل ها و سمن های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در استان اردبیل پیشروتر از سایر مناطق کشور به سمت فعالیتهای تخصصی حرکت کردند.


صادق پناهی در حاشیه افتتاح خانه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان اردبیل در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: خوشحال هستیم که اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی از تشکل های فعال در این عرصه حمایت کرده و امروز با رسیدن به مرحله بلوغ شبکه سازی در این تشکل ها شاهد راه اندازی خانه مستقل برای این مجموعه ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: شبکه سازی در این عرصه نشان داده است که ان. جی. یوهای فعال و حافظ محیط زیست و منابع طبیعی در استان اردبیل به مرحله بلوغ و بالندگی رسیدند و بطور قطع پشتیبانی از آنها می تواند کارها را تقویت و توسعه بدهد.

عضو شورای هماهنگی شبکه محیط زیست کشور لزوم تعامل مستمر بین دولتمردان و تشکل های غیردولتی را در حل مشکلات و نارسایی ها خاطرنشان کرد و اظهار داشت: روند تکاملی بطور قطع به حفاظت از محیط زیست و صیانت از دستاوردهای پرارزش در این عرصه منجر خواهد شد.

پناهی اضافه کرد: عارف جلیل القدر شیخ صفی الدین اردبیلی همواره بر پشتیبانی از سگ های ولگرد بعنوان یکی از منابع پرارزش گونه های جانوری تاکید داشتند به طوریکه 500 تا 600 سال پیش نسبت به تهیه غذا برای سگ های ولگرد و حفاظت از آنها همتی راستین داشتند. این توجه در حالی است که جنبش های محیط زیستی از سال 1970 در دنیا شکل گرفته در حالیکه در مکتب ارزشی و اسلامی ما در کنار صلح و عرفان، به مبحث محیط زیست توجهی جدی شده است.

پناهی افزود: خاستگاه توجه به ارزش ها و آرمان های زیست محیطی گران سنگ در ارتباط با دین و مکتب اسلام است که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی متقن، زمین را مادر بشریت توصیف کرده تا محافظت و صیانت از این گوهر پرارزش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان نمود: در جامعه اسلامی وظیفه سنگینی بر عهده همه متولیان و دلسوزان در صیانت از محیط زیست قرار داده شده به طوریکه در تمدن ایرانی هم همواره بر اهمیت آب و سلامت محیط زیست تاکید گردیده است.

پناهی، احیای منابع طبیعی و آثار پرارزش زیست محیطی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: در استان اردبیل 12 تشکل مجوزدار زیست محیطی و منابع طبیعی وجود دارد که در حوزه های مختلف نظیر پسماند، آبخیزداری و حفاظت از عرصه های آبی فعالیت نموده و به دور از نگاه کمی تلاش می کنند، کیفیت فعالیت خویش را ارتقا دهند.

نماینده تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار نمود: در حالیکه وزارت کشور در شرایط کنونی به سمت تخصصی کردن تشکل ها و سمن ها حرکت کرده، ما سالهای پیش این کار را شروع کردیم و امروز مجموعه سمن های محیط زیست به صورت شبکه سازی و تخصصی اقدامات و فعالیتهای خویش را انجام می دهند.




1399/11/21
22:38:59
0.0 / 5
1231
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد